x
Skriv inn din e-postadresse for å motta nyheter og tilbud fra oss.
Jeg vil registrere meg!
Jeg vil bli fjernet fra listen!
kundeservice ønskeliste (0)


Save

KJØPEVILKÅR


Her finner du informasjon om hvilke regler som gjelder når du handler hos oss.


Kjøp
Pris & Betaling
Leveranse
Angrerett
Reklamasjonsrett
Sekretess & Sikkerhet
Rettning, innsyn og tilbaketrekkning

Tvist
Kontakt


1. Kjøp

Avtale om kjøp inngås når du velger å sende bestilling i kassen. Ordrebekreftelse genreres så automatisk av vår database uten manuelt oversyn. Ved eventuelle feil i for eksempel angivelse av pris, leveringstid og så videre forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med vår korrigering kan du selvfølgelig velge å avbestille din ordre uten kostnad.

ROOM21 inngår kun avtale med myndig person, alternativt umyndig person med godkjennelse fra foresatt.


2. Pris & Betaling

I prisene inngår 25% moms om ikke annet er oppgitt.

Betalingsmåte:

Kortbetaling:

Vi godtar betaling med VISA og Mastercard. Om du velger kortbetaling linkes du over til betalingssiden etter at du har bekreftet din ordre i kassens tredje steg. Oppgi kortnummer, kortets gyldighetstid og kortets CVC-kode. CVC-koden er de tre siste tallene i navnefeltet på kortets bakside.
Vi benytter oss av 3D Secure som er en sikkerhetsstandard laget av VISA og Mastercard for betalinger over internett.
Overføringen skjer med sikker SSL-kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kortopplysninger.

Faktura - 14 dager (0 kr):
Vi tilbyr fakturering i samarbeid med Klarna. Fakturaen sendes per e-post når ordren er sendt. Du har 14 dager på å betale fakturaen fra varen sendes. Ingen avgifter tilkommer ved fakturabetaling.

Ved et kjøp utfører Klarna en kredittvurdering og i visse tilfeller kan en kredittopplysning forekomme. Du får da en kopi av kredittopplysningen per post.
Ved forsinket betaling tilkommer et purregebyr med det beløpet som er tillatt etter lov, for øyeblikket 64 kr samt forsinkelsesrente på gjeldende referanserente med tillegg på 9,5 %.

Delbetaling - Klarna konto:
Vi tilbyr delbetaling i samarbeid med Klarna. 0 % rente for delbetalinger opp til 12 måneder. Du kan handle for 1000 kr opp til 50.000 kr, og du kan når som helst under delbetalingstiden betale hele det gjenværende beløpet.

Du søker om delbetaling i kassen i forbindelse med ditt kjøp og du får umiddelbart beskjed om din søknad kan innvilges. Levering skjer kun til folkeregistrert adresse.
Effektiv rente ved kjøp på 10.000 kr med 0 % rente i 12 måneder er 18,19 %.
Din søknad vil utløse en vanlig kredittvurdering.

Vis de ulike delbetalingsalternativene
Vis de generelle kontovilkårene


3. Leveranse


Leveringstid:

Lagervarer:
Normal leveringstid er 2-5 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling.

Bestillingsvarer:

2-15 uker avhengig av hvilke produkter som bestilles. 


Fraktpris (innen Norge):

Frakten gratis om din ordre er på mer enn 1000 kr! 
Mindre pakker sendes til ditt nærmeste utleveringssted og koster 49 kr i fraktavgift.

Større sendinger med for eksempel møbler leveres hjem til deg og koster mellom 195-795 kr i fraktavgift, avhengig av hvor i landet du bor. Om du for eksempel bor i et område der postnummeret begynner på 00-14,19,20 eller 27 blir fraktavgiften 195 kr.

Om din ordre inneholder flere varer betaler du kun fraktavgift for den vare som er dyrest å sende. Du betaler aldri mer enn en fraktavgift, uansett hvor mange varer du kjøper i samme ordre.

For å se hvilken fraktavgift som tilkommer på din ordre, gjør slik:
Legg produktene du ønsker i handlekurven og klikk på «til kassen». I kassen fyller du i ditt postnummer under rubrikken «person- og leveringsopplysninger», siden klikker du et sted på siden.
Fraktavgiften regnes nå ut, og vises lengre ned på kassesiden under rubrikken «fraktmåte».

Leveranse til Svalbard er dessverre ikke mulig.

Leveringsmåte:
Levering av bestilte varer skjer med Bring eller Bring Parcel.

Bring - Parcel:
Gjelder mindre bestillinger. Forsendelsen ankommer til ditt nærmeste postutleveringssted, for eksempel en nærliggende dagligvarebutikk. En SMS sendes ut med informasjon om hvor du kan hente din pakke. Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den går i retur.

Hjemlevering dagtid - Bring:
Brukes ved større og tyngre gods. Levering skjer til tomtgrensen hvis du bor i villa og til hoveddøren i eiendommen hvis du bor i leilighet (eller så nære som speditørens bil kan komme). Innbæring inngår ikke. Bring kontakter deg i forveien for å avtale tidspunkt for levering.


Transportansvar:
Om varan skades eller blir borte under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader/Feilekspedering:
Om produktet er skadet ved levering bør dette meddeles omgående til ROOM21s kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.

Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottakelse.

Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottakelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt. Et produkt som er feilekspedert bør meldes fra snarest mulig til ROOM21.

Om en vare mot formodning skulle være feilekspedert, skadet eller feil tar vi på oss å kostnadsfritt avhjelpe feilen.

Ikke utløst ordre:
Hvis du ikke henter din pakke, vil du bli belastet for kostnadene for returfrakt på 200NOK.

4. Angrerett

Når du handler på ROOM21.no har du rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at produktet er i uendret stand, det vil si ubrukt og uskadet. Det er tillatt å åpne forpakningen og kontrollere varen på en slik måte at produktet og forpakningen ikke blir skadet.
Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for returfrakten. Øvrige omkostninger, som kostnad for varen og frakt fra oss til deg vil tilbakebetales.

Unntak fra angreretten:
Ved kjøp av et produkt som lages spesielt for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjelder ikke angreretten. Eksempel på dette er om du kjøper en sofa med et spesifikt stoff som så lages spesielt for deg.
Ved bestilling av en spesialprodusert vare vil vi kontakte deg for godkjenning før ordren ekspederes.

Slik gjør du en retur:
Ved retur av varer som du har fått levert hjem til din bolig (møbler og andre større produkter), kontakter du ROOM21's kundeservice. Deretter avtaler vi henting via våre speditører som igjen kontakter deg for å avtale tidspunkt for henting. Ved retur av varer du har hentet på et utleveringsted returneres varene gjennom å levere pakken på nærmeste posthus eller post i butikk.

Obs! Ta alltid kontakt med ROOM21's kundetjeneste før en eventuell retur. Dette påskynder prosessen for kreditering til kunden og ROOM21 bidrar med en fraktseddel. Når du utnytter din angrerett står du som kunde alltid for returfrakten. Om Room21 har bidratt med en returfraktseddel vil tilbakebetalingen for varene minskes med kostnaden for returfrakten.

Kontakt vår kundetjeneste på kundeservice@room21.no.

Vær nøye med å pakke varen ordentlig, bruk den opprinnelige produktforpakningen samt beskyttende transportemballasje, slik som varen ble levert i til deg. Merk at du står for risikoen om produktet skades når det fraktes tilbake til oss. Om varen er av større verdi, anbefaler vi derfor at transporten forsikres. ROOM21 kommer ikke til å løse ut pakker som sendes i postoppkrav.
Tilbakebetalingen skjer til din bankkonto og innen 10 dager etter at vi har mottatt og godkjent din retur.

Vennligst observer at angreretten ikke gjelder firma.

5. Reklamasjonsrett

ROOM21 følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett, noe som innebærer at du har to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd følges og at normal aktsomhet utøves.

6. Sekretess & Sikkerhet


Ved å registrere deg og/eller bestille produkter eller tjenester samtykker du i at Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskaper lagrer og bruker opplysninger om dine innkjøp samt de kontaktopplysningene du gir. Opplysningene blir lagret og brukt for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg, og for at vi bedre skal kunne tilfredsstille dine behov som kunde og gi deg bedre service, blant annet ved å gjøre nettsiden så personlig som mulig. Opplysningene blir også lagret og brukt til informasjons- og markedsføringsformål. Dette innebærer at Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskaper, så sant du ikke skriftlig har motsatt deg det, kan benytte dine personopplysninger for å kontakte deg per e-post med nyhetsbrev, direkte markedsføring eller markedsundersøkelser. Du har selvsagt anledning til når som helst å informere oss skriftlig om at du ikke ønsker at dine personopplysninger skal benyttes til markedsføringsformål.

Vi behandler dine personopplysninger med største varsomhet og garanterer at dine kundeopplysninger utelukkende blir brukt av Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskaper. Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskaper vil ikke videreformidle opplysninger om deg uten ditt samtykke med mindre dette følger av lovgivningen, hvis det blir krevd i forbindelse med at du har bestilt et produkt eller en tjeneste eller hvis Rum21 anser at det kreves for å beskytte og forsvare rettigheter eller eiendom som tilhører Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskaper. Betalingstransaksjoner (kort- og direktebetaling) håndteres av vår betalingspartner DIBS for å garantere en rask og sikker betaling. DIBS oppfyller kravene for PCI-DSS.

7. Retting, innsyn og tilbaketrekking


Ifølge § 26 i den svenske personvernloven er Room21 forpliktet til, på din egenhendig signerte skriftlige begjæring, én gang per kalenderår gratis å meddele deg hvorvidt personopplysninger om deg behandles eller ikke. Hvis slike opplysninger behandles, skal det gis skriftlig informasjon om hvilke personopplysninger om deg som behandles, hvor opplysningene er hentet fra, formålet med behandlingen og hvilke mottakere eller kategorier av mottakere som opplysningene er utlevert til. Hvis du ber om det, er Room21 også forpliktet til å rette, blokkere eller slette personopplysninger som ikke er behandlet i samsvar med personvernloven. Du har også rett til når som helst å trekke tilbake ditt samtykke. Ytterligere personopplysninger om deg vil da ikke behandles. Royal Design Group AB, 556573-2426, Svensknabbevägen 17, 39551, Kalmar Sverige er ansvarlig for personopplysninger i samsvar med den svenske personvernloven (Personuppgiftslagen).

8. Tvist

Klagemål eller synspunkter angående ROOM21s tjenester eller produkter bør meddeles til ROOM21s kundeservice via e-post
kundeservice@room21.no.

9. Kontakt ROOM21:

ROOM21
Kungsgatan 31-33
411 15 Göteborg

Telefon: 21 07 55 30
E-post: kundeservice@room21.no


Firmaopplysninger Royal Design Norge

Royal Design Norge
Arbins Gate 2, 0253 OSLO
Norway
NO 971 171 324 MVA